Market news /Dec 2024 Τάσεις και Προκλήσεις στον Τομέα της Φιλοξενίας για το 2025
taseis-kai-prokliseis-ston-tomea-ths-filoxenias-gia-to-2025

Τις τάσεις που θα καθαρίσουν το μέλλον του τομέα της φιλοξενίας αναλύει το έγκριτο και λεπτομερές EHL Insights Report: Hospitality Outlook 2025, το οποίο δημοσιεύθηκε πρόσφατα από την EHL Hospitality Business School. Οι κύριες θεματικές της έκθεσης εστιάζουν στην τεχνολογική καινοτομία, στη βιωσιμότητα και στην ανθρώπινη εμπειρία, προσφέροντας χρήσιμες κατευθύνσεις για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να προσαρμοστούν σε έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.


Τεχνολογία και ανθρώπινη σύνδεση

 

Στην εποχή της ψηφιοποίησης και της Τεχνητής Νοημοσύνης, η φιλοξενία παραμένει, πρωτίστως, μια υπόθεση ανθρώπινων σχέσεων. Οι επιχειρήσεις του κλάδου καλούνται να αξιοποιήσουν την τεχνολογία όχι για να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη παρουσία, αλλά για να την ενισχύσουν, δημιουργώντας νέες δυνατότητες για προσωπικές και αυθεντικές εμπειρίες. Η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εξυπηρέτηση δεν αντικαθιστά  την προσωπική επαφή, αλλά αναβαθμίζει τις δυνατότητες της φιλοξενίας, ώστε οι επισκέπτες να νιώθουν ότι οι απαιτήσεις τους ικανοποιούνται. Η αυθεντική ανθρώπινη σύνδεση παραμένει η καρδιά του κλάδου, και η τεχνολογία απλά την ενισχύει, προσφέροντας λύσεις προσαρμοσμένες σε κάθε ανάγκη.


Εξατομίκευση και πολυτέλεια: το μυστικό της επιτυχίας


Σε μια κορεσμένη αγορά, η εξατομίκευση έχει αναδειχθεί ως ένα ισχυρό εργαλείο για ξενοδοχεία και επιχειρήσεις φιλοξενίας, ώστε να διαφοροποιηθούν και να βελτιώσουν την εμπειρία των επισκεπτών τους. Με τη χρήση τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης, τα ξενοδοχεία μπορούν να προβλέπουν τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε επισκέπτη και να προσφέρουν εξατομικευμένες υπηρεσίες και εμπειρίες. Παράλληλα, οι πολυτελείς μάρκες είναι ειδικές στο να αυξάνουν την αξία προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του branding, γι’ αυτό οι συνεργασίες μεταξύ ξενοδοχείων και πολυτελών brands είναι αμοιβαία επωφελείς. Οι συνέργειες αυτού του είδους, σε συνδυασμό με στρατηγικές που βασίζονται στις εμπειρίες, βοηθούν τα ξενοδοχεία να προσελκύουν τους επισκέπτες τους πιο αποτελεσματικά και να ενισχύουν το loyalty.


Νέα μοντέλα εργασίας και διαχείριση ταλέντων


Η επαγγελματική ευημερία είναι ζωτικής σημασίας, ιδιαίτερα όταν o κλάδος αντιμετωπίζει έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων. Για να επενδύσουν στην ψυχική υγεία των εργαζομένων, οι εταιρείες οφείλουν να προσφέρουν αίσθηση κοινού σκοπού και οικονομική σταθερότητα, ενώ παράλληλα να υιοθετούν νέες πρακτικές που μειώνουν το στρες. Μοντέλα που βασίζονται  στην εναλλαγή των θέσεων εργασίας και ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων διαχείρισης είναι απαραίτητα για την προσέλκυση και τη διατήρηση νέων εργαζομένων. Αυτός ο μετασχηματισμός περιλαμβάνει επίσης συστήματα διαχείρισης ταλέντων βασισμένα στην τεχνητή νοημοσύνη, προωθώντας μια διαφανή και προσανατολισμένη στην κοινότητα προσέγγιση.


Άνοδος των ταξιδιών ευεξίας


Η πανδημία COVID-19 άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε τον τουρισμό και τη φιλοξενία, ενισχύοντας την αναζήτηση για αναζωογονητικές και μετασχηματιστικές εμπειρίες. Η υγεία, η ευημερία και η ψυχική ισορροπία αποτελούν πλέον προτεραιότητες για τους ταξιδιώτες. Στην εποχή μετά την πανδημία, οι επισκέπτες αναζητούν διαμονή που ενσωματώνει τη χαλάρωση, την ευημερία και την ανανέωση, προσφέροντας όχι μόνο σωματική ανακούφιση, αλλά και ψυχική ευημερία. Τα wellness retreats και οι διακοπές που προσφέρουν πλήρη ευεξία αναδεικνύονται ως οι πιο περιζήτητες εμπειρίες στον κλάδο, με τις επιχειρήσεις φιλοξενίας να ανταγωνίζονται για την παροχή πιο προσωπικών και ενδυναμωτικών ταξιδιών.


Βιωσιμότητα ως προτεραιότητα


Η βιωσιμότητα και το ESG παραμένουν κεντρικός άξονας στρατηγικής για τον κλάδο της φιλοξενίας. Οι επιχειρήσεις του κλάδου καλούνται να αναλάβουν δράση σε όλα τα επίπεδα, από την ενεργειακή απόδοση και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μέχρι τη χρήση βιώσιμων υλικών και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Η εφαρμογή στρατηγικών «πράσινης» φιλοξενίας δεν αφορά μόνο την υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών, αλλά και τη διασφάλιση ότι η φιλοξενία συμβάλλει στην προστασία του πλανήτη, μειώνοντας το αποτύπωμα του τουριστικής δραστηριότητας.


Οι εταιρείες του Ομίλου Eurotel, μέσω των καινοτόμων προϊόντων και του συνόλου των υπηρεσιών που παρέχουν, διαχειρίζονται κάθε project με ολιστική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη πάντα τις ανερχόμενες τάσεις, την υιοθέτηση πρωτοποριακών τεχνολογιών και έχοντας ως γνώμονα την βέλτιστη εξυπηρέτηση του επισκέπτη αλλά και την επίτευξη των στόχων που θέτει ο πελάτης.

Η Eminence Hospitality, εταιρεία του Ομίλου Eurotel, ειδικεύεται στην ανάπτυξη και διαχείριση project τεχνολογίας και ευεξίας στον ξενοδοχειακό κλάδο, σε όλα τα στάδια σχεδιασμού και υλοποίησης.


Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα εδώ.