Market news /Aug 2025 Έρευνα αποδεικνύει ότι η κυβερνοασφάλεια στη φιλοξενία δεν είναι επιλογή, αλλά αναγκαιότητα
ereyna-apodeiknyei-oti-h-kybernoasfaleia-sth-filoxenia-den-einai-epilogi-alla-anagkaiothta

Στη σημερινή εποχή, όπου η τεχνολογία βρίσκεται στον πυρήνα λειτουργίας κάθε ξενοδοχείου, η κυβερνοασφάλεια δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μια προαιρετική επένδυση. Οι επιθέσεις αυξάνονται σε συχνότητα και πολυπλοκότητα, ειδικά στις περιόδους υψηλής κίνησης, όταν η παραμικρή διακοπή στη λειτουργία μπορεί να έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο. Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση «The 2025 State of Hospitality Cyber Report» της VikingCloud, το 82% των ξενοδοχείων δέχτηκε κυβερνοεπίθεση το καλοκαίρι του 2024, το 31% των επιχειρήσεων φιλοξενίας έχει ήδη υποστεί παραβίαση, ενώ την ίδια στιγμή, το 66% των IT leaders είχαν προβλέψει εντονότερες επιθέσεις για το φετινό καλοκαίρι.


Τα αδύναμα σημεία που γίνονται στόχοι

Οι επιθέσεις δεν στοχεύουν μόνο στις υποδομές του back-office αλλά κυρίως στα «σημεία επαφής» με τον πελάτη, εκεί όπου διασταυρώνονται εμπειρία και τεχνολογία. Σύμφωνα με την έρευνα:

->72% των ξενοδοχείων αναφέρει τα συστήματα πληρωμών (POS) ως κύριο στόχο.

->56% βλέπει το Wi-Fi των επισκεπτών να γίνεται δίαυλος κακόβουλων ενεργειών.

->34–36% καταγράφει περιστατικά που αφορούν front-desk συστήματα.

Όπως γνωρίζουν καλά οι επαγγελματίες της φιλοξενίας, οι συνέπειες μιας επίθεσης ξεπερνούν τα απλά τεχνικά προβλήματα, καθώς μπορεί να περιλαμβάνουν από παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων και νομικές ευθύνες, μέχρι downtime πολλών ωρών, απώλεια εσόδων και -το σημαντικότερο- απώλεια εμπιστοσύνης. Το 44% των ξενοδοχείων που δέχθηκαν επίθεση, βίωσαν διακοπή λειτουργίας άνω των 12 ωρών, ενώ σχεδόν οι μισοί IT managers δηλώνουν ότι δεν αισθάνονται έτοιμοι να αντιμετωπίσουν νέες μορφές απειλών όπως τα AI-powered deepfakes.


Νέες μορφές απειλών

Η έρευνα αναδεικνύει ακόμα έναν παράγοντα! Την είσοδο των AI-powered επιθέσεων. Phishing emails με deepfake στοιχεία, πλαστά ηχητικά μηνύματα ή ψεύτικες κρατήσεις δοκιμάζουν τα όρια των ομάδων ασφαλείας. Ωστόσο:

->48% των IT managers δηλώνουν ότι το προσωπικό τους δεν έχει την εκπαίδευση να αναγνωρίζει τέτοιες απειλές.

->Το 22% παραδέχεται ότι οι επιτιθέμενοι ξεπερνούν ήδη τις δυνατότητες αντιμετώπισης που διαθέτει η επιχείρηση.


Γιατί η εξωτερική υποστήριξη κάνει τη διαφορά

Η επένδυση μόνο σε παραδοσιακά μέτρα (antivirus, firewalls, VPN) δεν επαρκεί. Παρά το γεγονός ότι πολλά ξενοδοχεία δαπανούν 16–25% του IT budget τους στην ασφάλεια, η υιοθέτηση προηγμένων πρακτικών (penetration testing, ransomware protection, monitoring dark web) παραμένει χαμηλή. Εδώ αποδεικνύεται η αξία των Managed Security Service Providers (MSSPs), καθώς τα ξενοδοχεία που συνεργάστηκαν με MSSP ήταν πάνω από 80% πιο πιθανό να ανακτήσουν τις λειτουργίες τους μέσα σε 12 ώρες, ελαχιστοποιώντας προβλήματα στο guest experience.


Η εμπιστοσύνη γίνεται θεμέλιο της φιλοξενίας

Η φιλοξενία είναι πάνω απ’ όλα σχέση εμπιστοσύνης. Και η εμπιστοσύνη αυτή δεν διασφαλίζεται μόνο από την ποιότητα των υπηρεσιών, αλλά και από τη σιγουριά ότι κάθε συναλλαγή, κάθε δίκτυο και κάθε δεδομένο του επισκέπτη προστατεύεται με συνέπεια. Στον Όμιλο Eurotel, μέσα από τις εταιρείες Eminence Hospitality και LeaderIT επενδύουμε, ώστε οι συνεργάτες μας να έχουν την απαραίτητη θωράκιση απέναντι σε ένα τοπίο απειλών που εξελίσσεται καθημερινά. Γιατί στην εποχή μας, η κυβερνοασφάλεια δεν είναι προαιρετική, είναι προϋπόθεση βιωσιμότητας.